Kontrola integriteta pilota – PIT
Ispitivanje integriteta pilota koje norma ASTM D5882-16 naziva Low strain impact integrity test je uobičajena nedestruktivna metoda ispitivanja za procjenu integriteta pilota i/ili duljine pilota. Ovo je dakle nerazorna, relativno jeftina metoda ispitivanja kojom možemo dobiti „sliku“ izvedenog pilota koji je u naravi zakopan u tlu.
Ispitivanje integriteta pilota (PIT – Pile integrity test, eng.) se provodi udaranjem glave pilota običnim čekićem, te mjerenjem vremenskog razmaka između prolaska odlaznog elastičnog vala i vala koji je odbijen od oštećenja ili stope pilota (val je preslabog intenziteta da bi se mogla interpretirati nosivost pilota). Iz poznatog modula elastičnosti tijela pilota, a time i brzine gibanja elastičnog vala), interpretira se duljina pilota, a ako je tijelo pilota oštećeno, povratni val „odbijen” od oštećenja će se vratiti ranije nego da je odbijen od stope, te se iz toga zaključuje da li je tijelo pilota korektno izvedeno (da li je integritet pilota osiguran)
Piloti koji se ispituju mogu biti betonski (ne armirani ili armirani čeličnom armaturom ili čeličnim kružnim profilima) ili mlaznoinjektirani stupnjaci (armirani ili ne armirani). Betonski piloti mogu biti bušeni, CFA ili zabijeni. Rezultati ispitivanja se mogu koristiti za procjenu površine poprečnog presjeka i duljine pilota, integriteta i kontinuiteta pilota kao i konzistencije materijala pilota.
Ispitivanje se izvodi pomoću visokoosjetljivog akcelerometra, uređaja za ispitivanje integriteta pilota posebne namjene (lagano terensko računalo) i malog ručnog čekića. Podaci o ispitivanju prikupljaju se i pohranjuju na uređaju za ispitivanje integriteta pilota. Nakon toga slijedi daljnja uredska analiza pomoću softvera „PET“ (Pile Echo Tester).
Ispitivanje pilota se provodi najranije ukoliko je čvrstoća betona dosegla 75% projektirane vrijednosti, odnosno nakon cca 5 – 7 dana nakon betoniranja pilota.